פרסום בגוגל adwords.לעסקים קטנים ובינוניים | פרסום בגוגל
 
את תהליך העבודה על פרסום גוגל adwords אשמח להציג בפניכם בעזרת סיפור קטן :

לפני כחצי שנה היגיע אליי לקוח שעוסק בתחום הפקות אירועים.
הלקוח עדיין לא היה משוכנע כי אכן קמפיין גוגל adwords יענה לצרכי העסק שלו.

הצעתי לו - עוד לפני שחתמנו על הסכם- לשוחח טלפונית כדי שאוכל לעזור לו בהתלבטות. (בהערת סוגריים אכתוב כי היו גם לקוחות פוטנציאליים שפנו אליי והמלצתי להם שלא להתחיל בקמפיין גוגל adwords היות וקמפיין כזה לא היה מתאים עבורם).

 
שוחחנו ארוכות ותוך כדי הסתכלות ראשונית והמלצות ראשוניות לגבי האתר שלו- ראיתי כי נכון לו לפרסם בגוגל adwords .
רצונו היה מאוד ממוקד וברור :לקבל פניות רבות יותר דרך האינטרנט.
מחיפוש באינטרנט הוא היגיע למסקנה שביטוי החיפוש "הפקת אירועים" הוא הרלוונטי ביותר עבורו והוא מעוניין כי בביטוי זה הוא יהיה ממוקם ראשון בגוגל. 
על מנת להעמיק ולבדוק מה באמת מתאים ללקוח- נפגשנו פגישה בת שעה בסקייפ - במהלך הפגישה תשאלתי אותו ארוכות לגבי קהל היעד ומה השירותים הכלולים תחת "הפקת אירועים". יחדיו פרטנו את סך השירותים שמותאמים כל שירות לקהלי יעד שונים.

יחד איבחנו שיש מספר קהלי יעד השונים זה מזה ולפיכך הפנייה בפרסום בגוגל צריכה להיות בדרך שונה -הן במודעות והן במיקום ביטוי החיפוש.
לאחר בדיקה מקפת הגעתי למסקנה שיש עוד לא מעט ביטויים טובים יותר עבור הלקוח שלי בעלות נמוכה לקליק- כך שבעבור התקציב שלו אוכל להשיג עבורו הרבה יותר "קליקים" למודעה וכמובן בדרך זו להרחיב את הסיכוי לפניות דרך האתר.

יחדיו החלטנו באיזה סוג של אירועים להתמקד ובנוסף ,ולא פחות מזה, איך עמוד הנחיתה למודעת פרסום בגוגל adwords יותאם לכך. בעבודתי בבניית הקמפיין אני נותנת דגש רב באופן שבו העמוד כתוב ומנוסח, בהיר וממוקד ובעל מבנה עיצובי המותאם למסר השיווקי.
לאחר שהחלטנו על שדרוג הכתיבה השיווקית (עזרתי ללקוח לגבש את עיקרי הכתיבה השיווקית כחלק מהעבודה) היה צורך לעבור להגדרת תקציב וכן זמני הרצת הקמפיין - הלקוח שומר שבת ביקש שלא להריץ הפרסום בסופי שבוע, וכמובן כיבדתי את בקשתו זו.

בנוסף היות והתקופה הייתה לקראת האביב היה צורך בקמפיין מדוייק עם תוצאות לטווח קצר ולכן הגדרנו ביחד את התקציב לגוגל . הסברתי ללקוח שאני עובדת מול הלקוח בשקיפות מלאה . ז"א הלקוח משלם לי עבור ניהול הקמפיין בנפרד מהתקציב עבור הקליקים בפרסום גוגל adwords. בצורה הזו הלקוח יודע בצורה ודאית שסכום של תקציב גוגל אכן מוקדש אך ורק לקליקים של המודעות ואין מצב שחלק מתקציב גוגל מועבר גם לצד של ניהול הקמפיין.

עם גיבוש קהל היעד, מטרות הקמפיין ובדיקת עמודי האתר מבחינה שיווקית - עברתי לשלב כתיבת המודעות- בשלב זה אני מגייסת את כישורי הכתיבה והניסוח השיווקי שבהם צברתי לא מעט ניסיון + רצון לכתוב מודעות שמעבירות את המסר אבל שיש בהן עניין ייחודי עבור הלקוח. מודעות לא שבלוניות מבחינה שיווקית הן בעלות ערך רק יותר וצוברות אחוזי הקלקה נאים יותר בפרסום גוגל adwords .

תמיד בכל קמפיין אני מכינה מלאי של סוגי מודעות שאותן אני בוחנת במהלך הקמפיין על מנת לוודא שהמודעה האטרקטיבית ביותר היא זו שתוביל לאורך הקמפיין. וגם בקמפיין זה נהגתי כך.

מתוך סך המודעות שהרצתי במהלך הקמפיין 3 מודעות קיבלו ציון אטרקטיביות הגבוה ביותר והן המודעות שאיתן המשכתי את הקמפיין פרסום גוגל adwords לחודשים הבאים.  
מדי חודש הלקוח קיבל דוח מדוייק של כמה קליקים היו במהלך החודש, מה אחוזי הצלחת המודעות ומהו התקציב שנוצל באותו חודש.  לאורך כל הדרך הייתי בקשר ישיר ורציף עם הלקוח ותוך כדי הקמפיין שינינו מודעות, ביטויי חיפוש וקבוצות מודעות- בדרך זו לשמחתי- הפניות החלו להגיע והקמפיין זכה להצלחה .

בנוסף זכה הלקוח לבונוס של 300 ש"ח שהוקדש לתקציב גוגל. ..(: