אתרים לעסקים קטנים ובינוניים |בנייה,פרסום וקידום | רונית אטלינגר - איך מקימים אתר שגוגל יאהב

אחת הטרוניות המרכזיות שאני שומעת מבעלי אתרים המגיעים למשרדי היא: "הקמתי אתר מעוצב להפליא שאי אפשר למצוא אותו בגוגל.."
בבדיקה ראשונית של האתר תמיד מתגלה הבעיה העיקרית: האתר אינו מיודד עם מנוע החיפוש גוגל.

עיקרון חשוב בתכנון אתר טוב הוא להתחשב בלקוח העיקרי שלכם- מנוע החיפוש הפופולארי ביותר- גוגל..
גוגל אמנם לא ישכור את שירותיכם או יקנה מוצרים – אך אם לא תשביעו את רצונו – הוא פשוט לא יתייחס אל האתר שלכם..
המשמעות היא כבדת משקל: גולשים לא יגיעו אל האתר שלכם..בעבר נבנו אתרי אינטרנט במחשבה כיצד להרשים מבחינה ויזואלית את הגולש- המטרה הייתה שהגולש יכנס לאתר ויהיה מוקסם מהעיצוב הגראפי - על תוכן מתאים וטקסט נכון לא שמו כלל את הדגש.

היום כאשר "המלך גוגל" מכתיב את תנאיו – המגמה התהפכה- התוכן הוא השולט והעיצוב רק משלים את מיתוגו של האתר. אך גוגל לא רק מעדיף תוכן רהוט ברור ועדיף הרבה.. גוגל מגדיל לעשות בכך שהוא מעניש אתרים שנוהגים בצורה הפוכה.. הוא פשוט מתעלם מהם..

לגוגל יש העדפות גם באופן הקמת האתר. לדוגמא: ברור שאתר פלאש יפה יותר לגולש ולבעל העסק שמביט בכל פעם באתר ונהנה בתוצאות- אך בעבור גוגל כלקוח –הפלאש מפחית נקודות חשובות ביחסי הידידות של האתר שלכם איתו.

ובמילים בוטות יותר- גוגל נותן יחס צונן לכל אתרי הפלאש. ראו לכם למטרה להקים אתר שיווקי ופחות עיצובי- עם מסרים ברורים הכתובים בניסוח מתאים.בנוסף,גוגל הוא קורא חכם ומבין וקשה לעבוד עליו- הרבה מהאתרים שהתחכמו לו וניסו להוסיף ולחזור על אותם מילות חיפוש שוב ושוב ללא הקשר תוכני מעמיק יותר- זכו לעונש גדול מאוד- גוגל הוריד אותם לשוליים של עמודי החיפוש..

מכאן שיש חשיבות גדולה לאופן שבו האתר נבנה.

גם כתיבה שיווקית נכונה – היא בעלת ערך רב לגוגל- ניסוחים נכונים,מילות ביטוי שנשזרות בצורה טובה בגוגל מעלות את ערכו של אתרכם בעיניי גוגל. לכן לפני שאתם חושבים על עיצוב גרפי מהמם לאתר- חשוב לפני זה לקחת איש מקצוע שמבין בשיווק ובפרסום באינטרנט.
תמיד תזכרו להעדיף את טובת הלקוח העיקרי שלכם- גוגל..