אתרים לעסקים קטנים ובינוניים |בנייה,פרסום וקידום | רונית אטלינגר - איך לבחור חברה לבניית אתרים
האתר שלכם הוא הבית העסקי שלכם באינטרנט. האתר צריך להציג אתכם, את המוצרים או השירותים שאתם מציעים באופן הכי מדוייק ללקוח הפוטנציאלי. אך לא תמיד בעל הבית ער לעובדה שהבית שהוא הקים ברשת אינו מתאים לצרכיו, לא בעיצוב הויזואלי, לא בתוכן ולא במהות הכללית של אתר אינטרנט.

לפעמים האתר פשוט מתנהל בין המעצב והמתכנת ללא קשר לרצונו האמיתי של בעל האתר.
דווקא בעלי עסקים קטנים נוטים להוריד מעצמם את נטל האתר ולהסתמך אך ורק על דעתם של בעלי המקצוע.. האתר הוא שלכם ואל תתנו לאף אחד להוביל אתכם לשבילים שלא מתאימים לכם.. חשוב שתמצאו בעל מקצוע שלא יהיה רק בנאי אלא אדריכל הבית.
להלן מספר עצות וטיפים לבחירה נכונה של בונה האתרים עבורכם.


איך לבחור חברה לבניית אתרים?
אחד מסודות ההצלחה של אתר הבנוי ומעוצב כהלכה –הינו בחירתו הנכונה של בנאי/ת האתר שלכם.
ממש בדומה לבניית הבית הפרטי שלכם – אתם זקוקים לאדריכל בעל ניסיון וידע , שיבין את הדרישות והצרכים שלכם ויתאים את עבודתו באופן ממוקד ומדויק לרצונותיכם. אני מניחה שגם עלות התקציב היא פרמטר חשוב בהעדפת אדריכל זה או אחר- אך אני מניחה שאם מצאתם את זה שידבר אל ליבכם ומצאתם שפה משותפת ותחושת הרמוניה הרי גם אם המחיר יהיה יקר במעט תעדיפו אותו על פני המתחרה הזול יותר והפחות אטרקטיבי בעיניכם..
להלן עצות וטיפים לבחירת בונה האתרים שלכם.

איך לבחור חברה לבניית אתרים - מחירים ועלויות.
אל תתפתו ל"מחירי רצפה" – בדרך כלל מדובר במתחילים את דרכם – או בניית אתר של
מוצר מדף – הווה אומר
ללא השקעה ייחודית באתר כך שבסופו של דבר המחיר מותאם
לזמן העבודה שהושקע באתר וכך גם תוצאותיו.


איך לבחור חברה לבניית אתרים - הבית האינטרנטי שלך.

חשוב מאוד שתהיו שותפים מלאים לתהליך בניית אתר - לא ניתן לבנות אתר מיטבי אם אין
בידכם זמן או רצון לקחת חלק פעיל. אני משערת שלא היה עולה על דעתכם להפקיד בידי
ארכיטקט- מוצלח ככל שיהיה- את עיצוב הבית מבלי
לשאול,להציג את רצונכם ודרישתכם ועוד..
אתר אינטרנט הוא הבית האינטרנטי שלכם הקדישו לכך תשומת לב מירבית.

איך לבחור חברה לבניית אתרים - בחירת איש המקצוע.
בניית אתר אינו עניין טכני בלבד- פגישה אישית עם נותן השירות היא הכרחית. בדקו לפני
ורשמו לפניכם שאלות. בפגישה תוכלו לבחון אם קיימת כימיה בינכם-
אם זה היושב מולכם מתחבר אליכם באופן אישי או מתייחס לאתר שלכם כמו לעוד מוצר
חסר פנים ואישיות. היות ומדובר בתהליך המחייב סבלנות והקשבה רבה מצד בונה האתר-
בדקו טוב והפעילו את האינטואיציה. אם רוב הפגישה נסבה על עניינים טכניים בלבד קרוב
לודאי שכך יראה אתרך - טכני ונטול פנים ואישיות.


איך לבחור חברה לבניית אתרים - תיאום ציפיות.
"תיאום ציפיות" – חשוב ביותר לתאם ציפיות עם בונה האתר – לא הכול מובן מאליו ..
הגדירו מראש מה אתם מצפים מבונה האתר שלכם – לדוגמא:
אם אתם מצפים שהבנייה
תכלול גם עיצוב האתר , האם אתם מבקשים ייעוץ מבחינת חלוקת התוכן ,הגדרת העסק
בכותרת, הדרכה בכתיבת המידע באתר ,ייעוץ שיווקי וכו'... ברוב המקרים בנייה היא טכנית
בלבד וכל אשר הם מבחינת "אקסטרה" – ברור זאת היטב.


איך לבחור חברה לבניית אתרים - ההבדל בין מעצב לבונה אתר.

מה ההבדל בין מעצב לבין בונה? יש שעוסקים בעיצוב בלבד ויש העוסקים בבניה בלבד
ויש הנותנים שירות כולל של בנייה ועיצוב. מניסיון עבודה מול שני גורמים שונים שאינם
מכירים ולא עבדו זה עם זה מסבכת עד מאוד את תהליך בניית האתר – מומלץ רק
למתקדמים (: ומומלץ עוד יותר לקבל שירות מחברה /אדם אחד .


איך לבחור חברה לבניית אתרים - מי מטפל בי ?
אם פניתם לחברה – חשוב לדעת מי יטפל בכם לאורך התהליך – האם מדובר באדם אחד
שירכז את הפרויקט או שתנועו בין כמה אנשים .
שאלו מי מקים עבורך את האתר, האם
מדובר במתכנת שהוא גם מעצב או הפוך האם מי שבונה יש לו גם הבנה מקיפה בתחום
השיווק וקידום אתרים. חפשו בונה אתרים שיש לו ידע נרחב בתחום השיווקי ולא רק
בתכנות או בעיצוב – יש לכך משמעות רבה לתוצאות הסופיות של האתר.

איך לבחור חברה לבניית אתרים - בדיקת הצעות מחיר.

הצעות מחיר של בוני אתרים לא שונים בהרבה ממרשם רופא – בשני המקרים קשה להבין
מה כתוב למרות
שאת הצעת המחיר מבונה האתרים אתם מקבלים בעברית.. התחושה
הרווחת שכל אחד מבין את השפה המקצועית ולכן יש שימוש נפוץ במונחים מקצועיים
שהלקוח ההדיוט לא בדיוק מבין.. הרבה פעמים בגלל ,לא נעים, שמצריך לשאול שאלות
פשוט לא שואלים – וברגע האמת אותן כמה מילים בלתי מובנות בהצעה – גורמת לבעיה
גדולה.. שאלו .נדנדו, בקשו להבין בשפה פשוטה ופשטנית כל מילה כתובה ..(בדרך זו תוכלו
לבחון גם את מידת הסבלנות של האיש העומד מולכם –שלה תזדקקו רבות בתהליך
הבנייה)..

איך לבחור חברה לבניית אתרים - איזה סוג של "בונה אתר" אני מחפש?
יש שני סוגי בונה אתרים עיקריים: האחד שיבקש שתשלחו אליו במייל או דרך שיחה קצרה
טלפונית –את אשר אתם מבקשים לשלב באתר.הוא מבטיח לחזור אליכם תוך שבוע עם
סקיצה או יותר – אתם משנים קצת – כותבים את הכותרות ואת התוכן ושולחים אליו-
ואופס.. יש אתר.. מתאים במיוחד למקצועות או תחומי עיסוק מוגדרים במיוחד : יועצי מס
ורואי חשבון, עו"ד ,וכו'. מתאים גם למי שלא בדיוק חשוב העיצוב המושלם או ההתאמה
המושלמת – רק שיהיה אתר ... הסוג השני – יש בוני אתרים שיבקשו לדעת ולחקור על
העסק שלכם ,המתחרים,המטרה שלכם,המיקוד העסקי ,יבחנו איתכם ביחד את סל
המוצרים/השירותים שלכם ויעניקו לכם ייעוץ לגבי מיתוג העסק באינטרנט, יש אשר יתאימו
לכם סלוגן או כותרת לאתר ובעיקר ינסו ליצור בידול וייחוד לאתר שלכם. דעו לדעת מי משני
הסוגים מתאים עבורכם יותר וכוונו את שאלותיכם לבוני האתרים - בהתאם.

איך לבחור חברה לבניית אתרים - למה הכוונה באתר דינאמי.
סוגי אתרים: כאשר חברה מציעה אתר דינאמי מדובר על אתר בעל מערכת ניהול תוכן-
בקשו לדעת במדויק איזה סגו מערכת ניהול תוכן ,האם היא מאפשרת לכם לשלב טקסט או
תמונות, האם יש אפשרות לשלב פורום או סקרים או מידע מתחלף (סקורלר) .
ערכו השוואה מקיפה בין הצעות המחיר לפי הפרמטרים שקיבלת.

איך לבחור חברה לבניית אתרים - כתיבה שיווקית לאינטרנט.

כתיבה שיווקית לאינטרנט- לא כולם ידם קלה על הדק המקלדת. ישנם חברות לבניית
אתרים המציעים לכם גם אפשרות לכתיבת הטקסטים באתר -כתיבה שיווקית לאינטרנט-
או לפחות לעמוד הבית שהינו החשוב ביותר - בררו עם תוכלו לקבל שירות זה אצל החברה
במידה ותרצו בכך.

איך לבחור חברה לבניית אתרים - חשוב כבר עתה על פרסום וקידום האתר.

חשוב ביותר לחשוב קדימה לגבי שיווק וקידום האתר- לפעמים הפלטפורמה עליה נבנה
האתר אינה מאפשרת קידום אתר - וזאת למרבה הצער מגלים בעלי האתר לאחר שהאתר
כבר קיים .בקשו לראות אתרים אחרים של אותה חברה שעברו קידום אתרים - האם גוגל
מכיר בהם ו..מקרוב?.

איך לבחור חברה לבניית אתרים - תיק עבודות.

בחנו היטב את תיק העבודות של החברה. בחנו האם החברה הבונה התמקדה בתחום
מסויים, בקהל יעד מסויים, האם יש לה התמחות בסוג מסויים של אתרים . לדוגמא : האם תיק
העבודות מכיל אתרים רבים של חברות מתחום הטכנולוגיה, עמותות או ארגונים גדולים
יש בכך להעיד כי אולי תהיה פחות התאמה בעבור המעוניין לבנות אתר תדמיתי
בתחום גוף- נפש . האם החברה מתמחה יותר באתרי מכירות מאשר אתרים המציעים
שירותים וכו'. נסו לזהות את סוג ההתמקדות של
החברה ולבחון האם יש התאמה למטרות האתר שלכם.